Thursday, 22 September 2011

Lagu menceritakan segalanya #2



Salam semua. Selamat malam jumaat. Dah baca yasin belom? hahaha.. So entri kali ini adalah lanjutan entri lepas pasal lagu Di Saat Aku mencintaimu oleh Dadali. Korang dah dengar dan baca belum lirik lagu tu? Hayati (bukan yatie ye) dan korang akan dapat rasa. Haha.. Rasa apa? Rasa apa yang penyanyi tu rasa la. Haha.




Untuk perkongsian kali ini, aku nak korang dengar lagu ni plak, Tiada Duka yang Abadi oleh Opick. Beliau juga artis dari seberang (Indonesia).  So kalau korang hayati dan dengar bait-bait lirik lagu ini, ia mengisah tentang penyesalan seorang insan atas kesilapan, kekhilafan dan dosa yang telah dia lakukan pada masa lampau.

Kemudian beliau dirundum duka. Dan pada ketika dan saat itu la beliau menyesal atas kesalahannya. Tapi beliau sedar akan masa tidak bisa diputar kembali dan berharap agar bahagia pada akhirnya, kerana Tiada Duka yang abadi

Jom layan lirik lagu dulu.

Tiada Duka Yang Abadi oleh Opick

Tiada duka yang abadi didunia
Tiada sepi merantaimu selamanya
Malam ‘kan berakhir, hari ‘kan berganti
Takdir hidup ‘kan dijalani

Tangis dan tawa nyanyian yang mengiring
Hati yang rindukan cinta dijalan-Mu
Namun ku percaya hati meyakini
Semua akan indah pada akhirnya


Andai bisa ku mengulang
Waktu hilang dan terbuang
Andai bisa perbaiki segala yang terjadi
Tapi waktu tak berhenti
Tapi detik tak kembali
Harap ampunkan hamba-Mu ini


Waktu berputar rebulan dan matahari
Bunga yang mekar akan layu akan mati
Malam ‘kan berakhir, hari ‘kan berganti
Takdir hidup ‘kan dijalani


Andai bisa ku mengulang
Waktu hilang dan terbuang
Andai bisa perbaiki segala yang terjadi
Tapi waktu tak berhenti
Tapi detik tak kembali
Harap ampunkan hamba-Mu ini


Andai bisa ku mengulang
Waktu hilang dan terbuang
Andai bisa perbaiki segala yang terjadi
Tapi waktu tak berhenti
Tapi detik tak kembali
Harap ampunkan hamba-Mu ini
Harap ampunkan hamba-Mu ini


Ni video clip nye plak.. Jom tengok sape itu Opick.. 



So setakat ini amacam? korang dapat rase tak ape yang penyanyi tu rasa dan nak sampaikan? Kalau belum, korang kena gali lagi. Belajar lirik lagu ni. Haha. Happy, happy jugak, tapi kita mesti beringat. Selamat beramal semua.



Dan sesungguhnya, Allah tidak akan membebani hambaNya dengan beban yang tidak tertanggung olehnya. Dan Allah itu Maha mengetahui.



6 comments:

  1. dpt rase pe yg nk dismpaikan..

    ReplyDelete
  2. kan!!.. hahaa.. dh cakap dah.. =p

    ReplyDelete
  3. belom dapat lagi sebab bace dlm keadaan yg terlentok,.wuwu,menanges dh ni,.

    err,btw,.thanks sudi mnjempot datang sni,.kuih raye ade lg x?,.ekekek

    ReplyDelete
  4. tk dpt rasa lagi ke? so pasni kena baca time tk terlentok.. haha.. minum nescafe byk2..

    ciknuurul.. kuih ade.. dtg la bilik.. sbb skang kat kolej.. bukan kat umah.. open room je ade.. hahaha.. =p

    ReplyDelete
  5. tau tk pe.. hebat la lagu2 indon..

    ReplyDelete