Tuesday, 13 September 2011

10 penjaga gol terhebat sepanjang zaman


Salam semua. Siapa peminat bola sepak antarabangsa? Korang? Maaf, tapi bukan aku. Hahaha. Walaubagaimana pon, kenal tak semestinya kena cinta (aku tukar sikit, tak kenal maka tak cinta). Artikel yang aku nak kongsikan ini, aku terbaca dalam sebuah majalah yang menarik tentang 10 penjaga gol sepanjang zaman.

Mereka-mereka ini  bukan saja menunjukkan prestasi hebat dan luar biasa tetapi juga berjaya menyelamatkan pasukan mereka daripada dibolosi oleh pasukan lawan. Mereka ni jugak boleh dikatakan kekuatan dan lagenda dalam pasukan mereka.

Jom layan.

1. Lev Yashin (USSR) , tengok saja aksi beliau dah tau
beliau ni hebat. Betul tak?


2. Peter Schmeichel (Denmark), penjaga gol yang boleh terbang!
Hebat. Cukup hebat.

3. Gordon Banks (England), korang dapat kenal pasti tak
kehebatann tangan beliau?

4. Sepp Maier (Jerman), penjaga gol kedua yang boleh
terbang  secara mengiring. Kau hadoo??

5. Dino Zoff (Itali), kalau nak jadi penjaga
gol yang hebat kena pandai main bowling! Betol ke?

6. Oliver kahn (Jerman), bukan sahaja kena berlatih semasa hati
panas, masa hujan pun kena berlatih okay.

7. Peter Shilton (England), ni pulak kena belajar terbang untuk
 menangkap bola. Bukan mudah tapi tak mustahil.


8. Gianluigi Buffon (Itali), penjaga gol ini pula begitu hebat,
hanya perlu baring  dan bola akan datang dalam genggamannya.

9. Pat Jennings (Ireland Utara), tangan kirinya lebih
 besar berbanding tangan kanannya. Betol?

10. Bert Trautmann (Jerman), korang tau
 tak bolanya kat mane?

Sekian, terima kasih.

Success is not about what you have. It is about how you handle what you have




No comments:

Post a Comment