Monday, 29 August 2011

Checklist keperluan raya



Salam semua. Banyak betul idea yang datang malam-malam raya ni. Bagus jugakan sebab daripada aku buat benda-benda tak baik adalah lebih berfaedah aku menulis blog ni.

Dalam entri ni, aku senaraikan semua keperluan dan kehendak yang kita patut ada menjelang Hari Raya esok. Aku dah bahagikan benda-benda ni kepada 3 kategori; wajib, meriah kalau ada dan tak de lagi baik. Jom check this out!!


Kategori wajib:

1. Baju raya
3 pasang baju raya

2. Duit + sampul raya

Sampul raya yang belum berisi duit

3. Beg atau kantung

Simpan duit raya leklok dalam kantung pink tu!

4. Kuih raya
Kuih tart dan almond london
memang kegemaran aku

5. Makanan + minuman raya

Ketupat? Nasi lagi best

Rendang daging ke rendang ayam ni?

Pergh lemang! 

Lepat ni makanan raya ke?

6. Lagu raya



Kategori meriah kalau ada:

1. Pelita raya

Pelita

2. Bunga api, mercun dan sekufu dengannya

Ni macam bunga api waktu merdeka la

Ni bunga api yang selamat

3. Kad raya



4. Baju raya kedua
5. Semua benda yang ada raya: langsir raya, kereta raya, handphone raya, rambut raya dan lain-lain


Kategori takde lagi baik:

1. Hantu raya

Ni rupanya hantu raya yang baru lepas dari kena rantai

Aku rasa itu je senarai yang aku boleh fikir malam-malam ni. Ada ape-ape yang aku tertinggal tak? So, sekurang-kurangnya aku harap Checklist ni membantu korang walaupun sedikit.

Selamat Hari Raya, maaf zahir dan batin. Aku dah maafkan korang semua. 

Sambutlah Syawal dengan kesederhanaan, janganlah dikotori kesucian Syawal, amalkanlah apa yang kita belajar sepanjang madrasah Ramadhan

1 comment:

  1. bnyaknya baju Raya... hehe... Salam sahabat dan salam Aidilfitri... Merdeka... :-)

    ReplyDelete